Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 156494
Warunki pracy
Siedziba Inspektoratu:
- praca siedząca wymagająca szczególnej koncentracji przy wykonywaniu czynności,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę,
- praca wymagająca przemieszczania się samochodem pomiędzy dwona lokalizacjami budynków, które zajmują pracownicy WIW w obrębie miasta Olsztyn,
- obsługa urządzeń biurowych (kserokopiarka, drukarka, skaner),
- pokoje zlokalizowane na parterze, pierwszym oraz drugim piętrze,
- konieczność przemieszczania się pomiędzy piętrami po schodach,
W zakresie dostępności architektonicznej:
- przestrzenie komunikacyjne w budynku wolne od barier poziomych (ale nie pionowych), (wystarczająco szerokie korytarze, brak progów, odpowiednio szerokie wejścia i wyjścia z budynku),
- drzwi wewnętrzne i zewnętrzne lekkie skrzydłowe, widoczne na tle fasady i ścian, odpowiednio oznaczone, o odpowiedniej przestrzeni manewrowej, brak progów i pochyłości, szerokości > 90cm,
- schody z poręczami po jednej stronie,
- ciągi komunikacyjne szerokości > 90cm,
- z tyłu budynku zakładu dostępne jest oznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnoprawnościami,
- jedno wejście usytuowane od tyłu budynku na najniższej kondygnacji, z podjazdem dla osób poruszających się na wózku,
- do wyższych kondygnacji istnieje dostęp alternatywny (pomoc osoby ustalonej, wyznaczone miejsce do spotkań na kondygnacji z dostępem dla osób poruszających się na wózku),
- wyznaczona osoba pełniąca funkcje koordynatora do spraw dostępności (pomoc komunikacyjna i ruchowa),
Laboratorium Zakładu Higieny Weterynaryjnej:
- budynek wielokondygnacyjny, bez windy, bez podjazdów dla osób niepełnosprawnych,
- pracownie diagnostyczne zlokalizowane są na parterze, przyziemiu oraz pierwszym i drugim piętrze,
- w laboratorium wykonywane są badania w obszarze mikrobiologii klinicznej, wirusologii, anatomopatologii,
- pracownicy laboratorium mają kontakt z materiałem zakaźnym i odczynnikami chemicznymi o działaniu drażniącym, szkodliwym, żrącym i toksycznym, praca z palnikami gazowymi, uciążliwe zapachy, narażenie na hałas.
Zakres zadań
- wypełnianie obowiązków służby BHP zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 1997.109.704) ze szczególnym uwzględnieniem poniższych zadań:
- prowadzenie szkoleń wstępnych, organizacja szkoleń okresowych bhp pracowników,
- weryfikacja skierowań na badania wstępne, okresowe i kontrolne w zakresie prawidłowej identyfikacji zagrożeń na poszczególnych stanowiskach pracy,
- systematyczna kontrola warunków bhp, przestrzeganie zasad i przepisów z tego zakresu przez pracowników, sporządzanie protokołów z kontroli i opracowanie zaleceń pokontrolnych,
- udział w badaniach okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, chorób zawodowych, sporządzanie niezbędnej dokumentacji, opracowanie wniosków profilaktycznych, kontrola ich wykonania oraz prowadzenie dokumentacji ewidencji powypadkowej, chorób zawodowych, jednorazowych odszkodowań pokontrolnych,
- sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
- współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego oraz doradztwo w zakresie stosowania przepisów BHP w celu niwelowania zagrożeń mogących wystąpić na stanowisku pracy,
- przegląd obiektów w zakresie bhp i ppoż. oraz wdrażanie nowych rozwiązań,
- aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego oraz planów awaryjnych, oceny zagrożenia wybuchem,
- opisywanie faktur m.in. za badania medycyny pracy, szczepienia ochronne oraz refundację okularów korekcyjnych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bhpdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego praca w służbie bhp
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Umiejętność obsługi komputera - pakiet MS Office oraz Internet
- Aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia okresowego dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy i osób wykonujących zadania tej służby,
- Aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla inspektorów ochrony przeciwpożarowej,
- Czynna umiejętnosć prowadzenia samochodu - prawo jazdy kat. B,
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa,
- Umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej - właściwa kwalifikacja zadań wg ważności,
- Skuteczna komunikacja interpersonalna,
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność prowadzenia szkoleń,
- Kompetencje poznawcze:
- umiejętność rozwiązywania złożonych problemów,
- umiejętność identyfikacji czynników niebezpiecznych i sposobu ich niwelowania,
- umiejętność oceniania ryzyka dla zagrożeń w pracy,
- elastyczność poznawcza - szybkie przystosowanie się do zmian, chęć nauki i dalszego rozwoju, umiejętność prowadzenia rozmowy z pracownikami na różnym szczeblu w organizacji, z różnym wykształceniem i doświadczeniem zawodowym.
Zobacz podobne oferty
Starszy inspektor
Firma: Komenda Powiatowa Policji w Ostródzie
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa, praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy, w pomieszczeniu wyposażonym w komputery i sprzęt teleinformatyczny. Czas pracy 24 godziny tygodniowo. Pokój...
Opublikowano: 2025-10-06
Starszy inspektor ds. bhp
Firma: 21 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Elblągu
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Prowadzenie spraw służby bhpJedna zmiana 7:15-16:00Miejsce wykonywania pracy: Pułk Wsparcia Dowodzenia Dowództwa Wielonarodowej Dywizji Północny-WschódWynagrodzenie 4800,00 zł brutto + premia10%+ wysługa lat do 20%...
Opublikowano: 2025-10-03